A Google új szintre emelte a relevancia meghatározását is. Korábban azt az oldalt tekintette relevánsnak, amiben a kulcsszó a fontos HTML elemekben szerepelt. Napjainkban azonban ez már egy kicsit másként van, ugyanis most már az a fontos, hogy a kulcsszó milyen kifejezések között található.
A megfelelő kulcsszavak kiválasztásával és a helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát. A kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ: hányan keresnek az adott kulcsszóra és a weboldalunk hányadik helyezést éri el.
Egy ismert kifejezésre többen keresnek, de ott a weboldalak száma is nagyobb. Erősödik a verseny és nehezebb, időigényesebb eszközöket kell felhasználni a helyezés javításához. Exponenciálisan csökken a kattintások száma a helyezés növekedéséhez képest.
A felhasználók viselkedési szokásait ismerjük: az emberek alig 10 százaléka nézi meg a második találati oldalt. 1000 keresésből összesen 45 kattintás jut a második oldalon szereplő weboldalakra. Miközben az emberek közel fele kattint az első találatra és a kattintások 75 százalékát zsebeli be az első öt honlap.
Tartalomépítés: kiváló minőségű cikkek készítése
Mi a SEO jelentése? A Google keresőoptimalizálás alapja a jó minőségű tartalom készítése, ami a felhasználóknak élményt nyújt. Ezt nevezik tartalomépítésnek.
Ma már az a fontos, hogy milyen kifejezések környezetében szerepel a kulcsszó. Minden témának megvannak a maga sajátos kifejezései. Olyan szavak, amely a csak az adott témára jellemző – de más vagy általános témában nem szoktuk használni.
Ezeket nevezzük szemantikus kulcsszónak. Nélkülözhetetlen, hogy egy jó cikkben a kulcsszó mellett ne szerepeljen legalább 5-10 szemantikus kulcsszó.
Linképítés: a weboldalunkra hivatkozó cikkek minősége
A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég: linképítésre van szükségünk. A weboldal tartalma könnyen szerkeszthető, ezért számos kérdést vet fel. Először is, egy hozzáértő számára nem nehéz egy jó minőségű cikket készíteni. De ez nem jelenti azt, hogy a szakma vagy a felhasználók is elismerik az adott weboldalt.
Könnyű lemásolni és átszerkeszteni egy jól megírt oldalt – vagy összeollózni több oldalról. A Google rangsorolási algoritmusnak valamilyen módon különbséget kell tenni a népszerű, megbízható és az ismeretlen szerzők írásai között. Erre van egy nagyon jól működő rendszere: mégpedig a linkek hálózata.
A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. A linkek értéke nem egyforma. Minden SEO szakértő egyetért abban, hogy a linkerő kiszámítása rendkívül bonyolult, mivel önmagába visszaforduló és ismétlődő lépésekből áll.
Az oldal linkerő kiszámításához szükség van az oldalra hivatkozó linkek erejének ismeretére is. A Google ezt a PageRank algoritmussal oldotta meg, ami a mai napig vezető rangsorolási faktor.
Technikai SEO: számtalan apró keresőoptimalizálás beállítás
Rögtön elmondhatjuk, hogy a keresőben nem fog megjelenni az az oldal, amely nem kerül be a Google indexbe. Emiatt a keresőoptimalizálás (SEO) nulladik lépése, hogy a weboldal indexelhetőségi hibát meg kell szűntetni. A keresőoptimalizálás harmadik nagy csoportja a technikai SEO.
A weboldal használhatósága és a látogatását megakadályozó technikai problémák feltárása, felszámolása. A Google a rangsorolás megállapításához először feltérképezi a weboldalakat.
Van egy magyar fejlesztésű webes alkalmazás, ami segíthet nekünk ebben, a SEOzseni online SEO és keresőoptimalizálás alkalmazás. Bejelentkezés után számtalan funkciót elvégezhetünk egyetlen kattintással. Egy kávészünetben elvégezhetjük azokat a teendőket, amelyekkel több órát kellene szenvedni.
Hirdetés (X)