Hogyan válasszunk kulcsszó helyezés vizsgáló eszközt

Ha keresőoptimalizáljuk honlapunkat, akkor már az első lépésektől kezdve szükségünk lesz mérésekre. Mérni kell a kulcsszókutatáshoz, a konkurencia elemzéséhez és az oldal elkészülte után is folyamatos mérésekre lesz szükség, például a linképítéshez.

Ezért ne gondolja senki, hogy a honlap elkészült, „az alkotó pihen”, még akkor sem igaz ez, ha a webhelyet egy fejlesztő készíti elő és építi fel! Akkor kezdődik csak az igazi munka, amihez ki kell választani a megfelelő szoftvereket, eszközöket. Ebben a cikkben ezekről lesz szó.

Miért van szükség a mérésekre?

Ahhoz, hogy a keresőoptimalizálásban sikereket érjünk el, folyamatosan tesztelni, ellenőrizni kell az új tartalmakat és az épített linkeket. Hiszen a linképítés nélkül, mintha üres kútba dobnánk az értékes bejegyzéseket, cikkeket, a kutya sem találna rájuk.

A Google egyre okosabb, az Internetre pedig nem érdemes állóvízként tekinteni, sokkal inkább egy hatalmas óceánként, ahol áramlatok mozgatják a víztömeget. A folyamatos változásokkal csak úgy tudjuk tartani a lépést, ha mérünk, statisztikákat figyelünk és nyomon követjük ezeket.

Milyen tényezők befolyásolhatják a Google helyezéseket?

A találati lista minden felhasználónál más lehet. Ennek az az oka, hogy a Google egyre okosabb, megfigyel és egyéni szempontok szerint mutatja meg a találatokat.

Milyen szempontok szerint jeleníti meg a helyezéseket? Például az IP cím, illetve a tartózkodási hely alapján vagy a keresési előzményekhez kötődően – gondoljunk csak a cookiek-ra.

Ezért érdemes minden egyes keresés előtt törölni az előzményeket és a sütiket, ami nem a leghálásabb feladat. Amellett, hogy időigényes, lassítja a munkát, még monoton, és idegesítő tevékenység is.

Egy kulcsszó helyezés vizsgáló eszköz segítségével viszont megoldódhatnak ezek a problémák, hiszen a beállításokkal akár több szempontból is vizsgálhatjuk a weboldal helyezését.

Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a helyezésvizsgáló kiválasztásánál?

Az Interneten számos eszközt találsz a mérések kivitelezésére, de ezek nagyrészt angol nyelvűek, ugyanígy a hozzájuk kapcsolódó magyarázatok és oktató anyagok is. Nehéz eldönteni melyik a megbízható és melyik nem. Lássuk, milyen szempontok alapján dönthetünk, ha magunk szeretnénk ezzel a feladattal megbirkózni!

  • A szoftverek egy része rendelkezik ingyenes verzióval is, amit bárki használhat – persze, ha képbe kerül annak használatával kapcsolatban –, de ehhez kell némi utánajárás. A fizetős szoftverek, mint a RankTracker, pontosabbak és részletes adatokat nyerhetünk használatuk során, azonban nem mindenki tudja vagy szeretné megfizetni az árát. Ilyenkor érdemes igénybe venni egy szakember SEO szolgáltatásait.
  • Vannak asztali gépre optimalizált és mobil alkalmazások is, valamint olyanok, amikhez nem kell regisztrálni, csak beírni a kulcsszót és a domaint. Ilyen például a SEO Centro vagy a SEO SERP Mojo.
  • Döntenünk kell, hogy letöltjük-e a gépünkre, eszközünkre a szoftvert vagy online szeretnénk használni. A Traffic Travis az előzőekhez tartozik, de hátránya, hogy csupán 20-30 kulcsszó vizsgálatát engedi ingyenesen. A CuteRank is letölthető, ennél azonban nincs ilyen korlát, viszont csak egy domainnel használható.
  • Ha az oldalunk többnyelvű, illetve több nyelvterületen is van piacunk, találhatunk olyan eszközt is, amivel a vizsgálatot országok vagy földrajzi helyek szerint is elvégezhetjük. A legismertebb ingyenes eszköz a Google Search Console (régi nevén: Google Webmaster Tools).
  • Amennyiben azt szeretnénk felmérni, mely böngészőkben milyen helyezést ér el oldalunk, egyes helyezésvizsgáló szoftverekkel ez is megoldható.
  • A kulcsszavak száma is mérvadó lehet: vannak olyan eszközök, amikkel 20-30 kulcsszó vizsgálatát tudjuk csak elvégezni ingyenesen, míg másokkal ennek többszörösét is.

Aki komolyabban belemerülne a vizsgálatokba, annak fontos szempont, hogy exportálhatók legyenek az eredmények. Sajnos ennek is meg kell fizetni az árát, ráadásul ezeknek a statisztikáknak a kezelése nagyon bonyolult. Ha részletes adatokat szeretnénk, jobb, ha egy gyakorlatias SEO mentor támogatásával küzdünk meg ezzel a feladattal vagy SEO szolgáltatást veszünk igénybe!

Kép forrása: Freepik.com

Hirdetés (X)

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom

Comments are closed.